04 אוגוסט, 2013

עוגת אמרטי Torta agli Amaretti

בביס הראשון חשבתי שטעיתי, התאכזבתי לגמרי והצטערתי שביקשתי Torta בלי לברר איזו Torta מגישים היום (במלון לומין, בקומו, איטליה). אחר כך, עם כל ביס נוסף התאהבתי. העוגה שחומה, שטוחה, מכוסה באבקת סוכר צפה בשלולית של סירופ.
אחר כך הצטערתי שלא תחקרתי את פטי לגבי המתכון. מזל שבדקה ה 90, רגע לפני שעזבנו את המלון עוד שאלתי לשמה של העוגה. חיפוש קל ברשת האיטלקית העלה שפע מתכונים מאד דומים.
בהתחלה חשבתי שלא הבנתי נכון, חשבתי שכשכתוב Amaretti הכוונה אולי לשקדים. שאולי ישנו בלבול בתרגום... למזלי הרב באחד המתכונים צולמו הרכיבים ואז הכל היה ברור. עוגה שעשויה מעוגיות אמרטי. עכשיו מאין אשיג עוגיות אמרטי? 
אז כפי שנזכר בפוסט הקודם, באין בריריה מה שאי אפשר לקנות צריך לעשות. ומאחר והכנתי קרם פטיסייר בשביל הקרוסטטה עם קרם פטיסייר, התפנו לי מספר חלבונים, שחיש קל הפכו לעוגיות אמרטי. מכאן כבר הדרך היתה סלולה. ניסיתי מתכון אחד עם אבקת קקאו ומתכון אחר בלי. שני המתכונים הניבו עוגות טעימות ומדויקות (למיטב זכרוני). אני חושבת שזו עם הקקאו דומה יותר לזו שאכלתי באיטליה. 

טורט עוגיות אמרטי עם אבקת קקאו

עוגת  אמרטי בלי אבקת קקאו

עוגת אמרטי / טורט אמרטי / Torta agli Amaretti
100 גרם סוכר
100 גרם חמאה רכה
2 ביצים
40 מ"ל ליקר אמרטו / ברנדי 777 (התחליף שלי)
מעט תמצית שקדים מרים
1 כף אבקת קקאו (לא חובה)
120 גרם קמח
1 כפית אבקת אפיה
1 כפית מעט קינמון
מחממים תנור ל160 מע'. במעבד מזון מעבדים יחד את הסוכר והעוגיות לקבלת אבקה דקה ומעבירים למיקסר עם וו לישה יחד עם החמאה. מעבדים לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את הביצים אחת אחת לקבלת עיסה אוורירית. מוסיפים את הליקר ותמצית השקדים ולבסוף את היבשים. מערבלים מעט לקבלת עיסה אחידה. יוצקים לתבנית 24 ס"מ. אופים כ 20 - 25 דק'. עד שיוצא קיסם יבש.
לאחר שהעוגה מתקררת לגמרי מפזרים עליה אבקת סוכר.

סירופ
סירופ סוכר עם מעט ליקר אמרטי 
או בגרסת הבית: סירופ מייפל אמיתי עם מעט ברנדי 777


אין תגובות: