02 מרץ, 2013

ממרח עוגיות לוטוס


השיווק האגרסיבי של ממרח עוגיות לוטוס הגיע גם אלי. קניתי את הממרח, במטרה להכין עוגיות שוקולד ממולאות בקרם עוגיות לוטוס מכאן.
ההתלהבות מהממרח היתה גדולה ובביס הראשון היה נדמה לנסיינים הצעירים  שזו ה"נוטלה" החדשה. אבל בביס השני והשלישי מהחלה, שנמרחה בשכבה נדיבה של הממרח, התהפכה הדעה. אבל כחלק ממלית או מתכוני קינוח אחרים נראה לי שזה בהחלט להיט.
בפעם הראשונה שעשיתי עוגיות אלה (בצילום) הן יצאו שטוחות מדי לטעמי. בפעם השנייה לא פחסתי אותן והן יצאו יותר עגלגלות. אני אהבתי יותר את הגרסה העגלגלה, אבל כל המשפחה הצביע נגדי פה אחד. לכן בגרסאות הבאות פחסתי אותן כלשון המתכון.


עוגיות שוקולד במילוי קרם עוגיות לוטוס
175 גרם קמח
35 גרם אבקת קקאו
2 גרם סודה לשתייה
קורט מלח
120 גרם חמאה רכה
100 גרם סוכר
100 גרם סוכר חום כהה
1 ביצה
משחת וניל
למלית:
180 גרם ממרח לוטוס
60 גרם אבקת סוכר
מחממים תנור ל190 מע'.
בקערה מערבבים קמח, קקאו, אבקת אפייה ומלח. בקערת מקסר עם וו גיטרה מערבלים חמאה וסוכר לתערובת תפוחה. מוסיפים את הביצה ומערבלים לקבלת תערובת אחידה ותפוחה. מוסיפים את הקמח ומערבלים לאט ומעט, רק עד לקבלת בצק. מניחים במקרר כחצי שעה.
מערבבים את חומרי המלית לקבלת תערובת בצקית.
יוצרים מהבצק 25 כדורים בקוטר של כ1/2 2 ס"מ (גולה בומבילה). יוצרים מהמלית כדורים 25 כדורים בגודל 1/2 1 ס"מ. משטחים את כדור הבצק לדיסקית, מניחים במרכז כדור מילוי וסוגרים תוך כדי כדרור. מניחים על תבנית עם נייר אפייה, במרחקים של כ3 ס"מ האחד מהשני ומשטחים מעט.
אופים כ9 דק' עד שהעוגיות מאבדות את הברק. מצננים ומאחסנים.

אין תגובות: