13 פברואר, 2013

PB & J

הכל התחיל כשנתקלתי במקרה בספר הזה:

מיד הרגשתי את ה"עוגימאניה" משתלטת עלי שוב. הבנתי שעכשיו בא לי להתמקצע בתחום התופינים. הזמנתי את הספר מאמזון וחיכיתי בסבלנות (טוב לא ממש).
כבר בקריאה ראשונה סימנתי מיליון מתכונים והתחלתי בהתנסות. הPB & J BARS כבשו אותי באחת. אם כי אני מודה, שלקח לי כמה רגעים להבין שהשם הוא בעצם ראשי תיבות למאכל הלאומי האמריקאי שכל בן עשרה גדל עליו ביבשת הרחוקה - חמאת בוטנים וריבה, חחח...
כבר שני שאני מרגישה שחסר לי משהו במהלך התקין של ההתבגרות. שנים של צפיה בסרטים וסדרות אמריקאיות בנו אצלי את החשק למאכל האגדי. אז עכשיו במתכונת ה"חיתוכיות" סופסוף זכיתי.
ואין מה להגיד חוץ מ ל ה י ט!


חיתוכיות חמאת בוטנים וריבה
(1/2 מהכמות המקורית)
לתבנית בגודל 30 / 20 ס"מ
11/2 כוסות קמח
3/4 כפית סודה לשתיה
1/2 כפית א. אפיה
100 גרם חמאה רכה
1 כוס סוכר
1/2 כוס חמאת בוטנים
1 ביצה
200 גרם ריבה (קונפיטורת תותי יער)
1/4 כוס קמח לפירורים
ממקמים רשת במרכז התנור ומחמים ל 175 מע'.
מערבבים בקערה את הקמח, א. אפיה וסודה לשתיה. בקערת מיקסר עם וו גיטרה, מערבלים את החמאה, חמאת הבוטנים והסוכר לקבלת תערובת תפוחה. מוסיפים את הביצה ומכים עד לקבלת בצק רך ואחיד. 
מרפדים תבנית בנייר אפיה, מפזרים 2/3 מכמות הבצק בצורה אחידה ומהדקים. מורחים מלמעלה את הריבה. 
מוסיפים מעט קמח ל1/3 הבצק שנותר, מערבבים ומפוררים לפירורים גדולים וגסים. מפזרים מעלים הריבה ומהדקים מעט, בלי לאבד את המרקם.
אופים כ35 דק' עד שמשחים מעט.
מקררים ומחלקים לריבועים. במיכל סגור יחזיק כשבוע.

בקרוב: עוגת לחם בננות, עוגת גזר ועוד.


אין תגובות: