15 ספטמבר, 2012

כיסונים - פינוקים של יום הולדת

לא, לא פספסתם שוב. לא לרוץ לטלפון, יום ההולדת עדין לא הגיע. אבל התחשק לי להתפנק במאכל יום ההולדת האהוב עלי. אז פינקתי עצמי ב 94 כיסנים ממולאים בתפוחי אדמה קצת גבינה ובצל מטוגן. מאחר והיינו רק ארבעה, הייתי בטוחה שישארו לי עוד המון כיסנים, שאוכל לאכול מטוגנים למחרת בצהריים :( . כולם גילו כושר אכילה מדהים (שכחו לספור כמה אכלו, כמנהג ימי הולדת) ונשארו מעט מאד. אולי בסוכות נחגוג שוב כי מי אמר שיומולדת יש רק פעם בשנה?
אסור לטעות במראה ה"פושטי" הכיסונים האלה הם פשוט מעדן ולא דומים לשום כיסונים אחרים.



כיסונים
לבצק:
400 גרם קמח רגיל (בדרך כלל, מחליפה 200 גרם קמח דורום/פסטה)
4 ביצים
מעט מלח
לשים ביד במיקסר עם וו לישה, לקבלת בצק גמיש ומוצק, אם יש צורך מטפטפים מעט מים. עוטפים בניילון נצמד ומניחים ל1/2 שעה. פותחים במכונת פסטה (אצלי עד שלב 6).
אמא שלי היתה קורצת ממנו עיגולים אני ויתרתי על הבלאגן חתכתי למרובעים בגודל של 6/6 לערך.
מילוי:
כ5 תפו"א אדומים בינוניים, מבושלים בקליפתם בסיר עם מים או במיקרו
כ200 גרם גבינת טוב טעם
בצל מטוגן ב50 גרם חמאה
מלח
מועכים את תפוחי האדמה ומערבבים עם יתר המרכיבים.

ממלאים את ריבועי הבצק, סוגרים היטב.מבשלים בקבוצות, במים רותחים, מומלחים עד שצפים. מעבירים לתבנית מכסים במעט חמאה מומסת ושומרים בתנור מחומם קלות (כ130 מע') עד שכל היתר מוכנים. 
אוכלים עם פרמזן ובלי. למחרת מטגנים במחבת עם חמאה.


אין תגובות: