08 אוגוסט, 2011

מאכלים של קיץ



את ההשראה קיבלתי במקום לא צפוי, לפחות לי כישראלית שרגילה כל כך לעובדה שבמקום בו יש נוף משגע או תחנה בה אמורים להעביר את הזמן, יש מזון יקר באיכות ירודה. זה נכון לרוב בתי הקפה / מסעדות המשקיפות לעבר הים ולבתי האכלה אותם פוגשים בטרמינל 3.
כך קרה שבדרכנו חזרה מהרפובליקה של פלאו, שרשרת איים טרופיים בקצה העולם (האוקינוס השקט), התישבנו לארוחת פרידה בטרמינל. מסעדה עממית, בסגנון אסיתי / סיני, ממוקמת בקומה הראשונה, לפני ביקורת הדרכונים ואכן מיועדת לעם. נראית כמו כל מסעדה בתחנה המרכזית: מטבח פצפון המאכלס ארבעה עובדים בו"ז כולל טבח אחד במכנסיים קצרים וקרוקס שפותח נודלס טריים בקצב מסחרר. מספר שולחנות דביקים, מלצריות במדים סרי טעם ולא הכי נקיים, שני מקררים של שתיה קלה בהגשה עצמית וטלויזיה המקרינה סרטים מצוירים, איכותיים של פעם.
כל אחד הזמין את הנודלס החביבים עליו מתוך תפריט עם צילומים מדוגמים. אני נדלקתי על אטריות קרות ברוטב שומשום... הטעם היה פשוט ומדהים.
פרט לדקורציה העלובה ולמחשבה על קלקול הקיבה שאנו עומדים ללקות בו (שכמובן לא קרה) זו היתה ארוחה מדהימה. מסתבר שגם טרמינל יכול לספק ריגושים קולינריים. מאוחר יותר בהונג קונג איששנו את הטענה.

אטריות אודון קרות ברוטב שומשום
חבילת אטריות אודון (כ400 גר')
1 ק"ג ירכי עוף ללא עור ועצמות חתוך לקוביות קטנות
2 מלפפונים קלופים וחתוכים לרצועות דקות
2 גזרים קלופים וחתוכים לרצועות דקות
עגבניות שרי
עגבניות שרי שוקולד
חסה
רצועות חביתה יפנית
לרוטב:
4 כפות טחינה גולמית
4 כפות שומשום קלוי וכתוש
4 כפות ציר דאשי (שקית של 4 גר' דאשי עם 4 כפות מים רותחים)
2 כפות חומץ אורז
2 כפות רוטב סויה
2 כפות סוכר
מלח
שימי טוגראישי או מעט פלפל צ'ילי קצוץ
מערבבים את כל המרכיבים יחד לרוטב
לחביתה יפנית:
2 ביצים
מלח
1 כף מירין
שמן לטיגון
לעוף:
4 כפות רוטב סויה
2 כפות חומץ בלסמי
שן שום פרוסה
משרים את קוביות העוף כחצי שעה עם הסויה, החומץ והשום. מחממים מחבת כבדה על אש גבוהה שמים מעט שמן ומקפיצים את העוף עד שעשוי היטב. מצננים.
מבשלים את אטריות האודון, בהרבה מים חמים כ 3דק'. שוטפים בהרבה מים קרים ומניחים במסננת בכדי להפטר מכל עודפי המים. מערבבים את האטריות עם הרוטב.
אפשר להגיש לשולחן כל מרכיב בנפרד ואפשר להרכיב בקערה: חסה עליה הפסטה וכל אחד מהמרכיבים בפינה שלו.

Print Page - להדפסת פוסט זה בלבד, יש להכנס לפוסט לפני ההדפסה

אין תגובות: