20 מרץ, 2010

סוף שבוע של בנות

הבנים נסעו לטיול גברים אי-שם ברחבי תבל והשאירו אותנו, הבנות, לבד לסוף השבוע. הכרזנו על זמן איכות. בחרנו סרטים בDVD, הרכבנו תפריט ו... בעצם זה הכל. כי יש לימודים, עבודה ומטלות שוטפות, אחרי הכל אנחנו לא בחופשה, רק בסוף שבוע של אחוות בנות.
באין גברים בשטח התפריט אינו מוגבל ואנחנו יכולת להשתולל. הרבה ירקות, כופתאות ופחמימות (אסיאתי, זה הטרנד החדש שלנו). התחלנו דווקא עם תרד. לשחר יש חיבה רבה לירק הזה, שרוב הילדים והילדות נרתעים ממנו. חשבנו להסתפק בפיתה טוסט עם תרד ואז עלה רעיון הכופתאות. אחרי הכל אנחנו כנראה מכורות לז'אנר (הכופתאות המאודות). ההבדל מסתכם בעוד עשרים דקות עבודה בסך הכל, אם נעלים עין מהסיר הנוסף הקערה ומשטח הרידוד. התחלנו עם תרד והמשכנו בניסוי עם שאריות. את יתרת הבצק שנשאר אחרי שמילוי התרד נגמר, מלאנו בשאריות סלמון מהארוחה של תחילת השבוע.
פינוקים וזמן איכות, ירקות וארוחה אוריינטלית, אם יש לנו את אלה אז למה לא לנסות עוד כיוון חדש "אגרול" צמחוני. על בסיס מתכון של אגרול המצאנו לנו רול צמחוני חצי מטוגן וחצי מאודה.
מדושנות עונג, באווירה של דירת רווקות, שקענו לנו כל אחת בפינת הספה שלה עם הסגנון הספרותי האהוב עליה, דמדומים לאחת והארוקי לשנייה, מחכות למזון שיתעכל ויאפשר לנו לעבור לארוחת הבנות הבאה.

כופתאות מאודות במילוי תרד
לבצק:
1/2 כוס קמח רגיל (רב תכליתי)
1/2 כוס קמח אורז
1/4 כפית מלח
2 כפות קורנפלור
1 כף שמן
1 כוס מים רותחים.
למילוי:
200 גרם עלי תרד
1 שן שום קצוצה (לא חובה)
1/2 כפית אבקת ג'ינג'ר
שמן או חמאה
2 כפות רוטב סויה
פרורי לחם
2 כפות קשיו קלוי גרוס
במחבת כבדה, מחממים חמאה או שמן מקפיצים קלות את השום ומאדים את התרד. כאשר התרד מתרכך מורידים מהאש ומקררים. מניחים מספר דקות במסננת בכדי להגיר את הנוזלים.
מוסיפים לתרד את הסויה והקשיו. אם התערובת רטובה מדי מוסיפים מעט פירורי לחם.
להכנת הבצק, מערבבים בקערה את כל המרכיבים היבשים. מוזגים לקערה מים רותחים, תוך כדי ערבוב, בעזרת מזלג. נותנים לבצק להתקרר מספר דקות, מוסיפים את השמן ולשים ביד. נותנים לבצק לנוח, מכוסה, כחצי שעה.
לוקחים מהבצק כ 5 כדורים בקוטר 3 ס"מ, את יתרת הבצק שומרים מכוסה, כדי שלא יתיבש. מרדדים על משטח מקומח, רצוי מסיליקון, כל כדור לעגול בקוטר של כ8 ס"מ. נעזרים בקמח בכדי שלא ידבק.
במרכז כל עיגול, מניחים כפית גדושה של מלית, אוספים את השולים, ומהדקים תוך כדי סיבוב. מתקבלות כופתאות בצורת צרור או שום.
בסיר אידוי עם סלסלת אידוי או בסיר קוסקוס, מרתיחים 2 ליטר מים עם כף מלח. מרפדים את תחתית הסלסילה בעלי חסה, מניחים מעל 5 עד 8 כופתאות בכל פעם, ומאדים כ 7 דקות.
אוכלים מיד, עם רוטב סויה.

אותן הכופתאות במילוי סלמון
בכדי שאפשר יהיה להבחין בין סוגי המילוי השונים, גלגלתי את הכופתאות לצורת כדור. זה השפיע גם על המרקם והטעם. מומלץ לנסות את שיטת הכדור, גם אינכם ממלאים במילוי שונה.
למילוי הסלמון:
כ 100 גרם סלמון מאודה או אפוי בתנור
כוסברה או פטרוזיליה (לא חובה)
1 כף רוטב סויה
1 כפית שמן שומשום
1 כפית ג'ינג'ר טרי מגורד(לא חובה)
מפוררים את הסלמון לפירורים גסים, בעזרת מזלג. מוסיפים את יתר המרכיבים ומערבבים לקבלת תערובת אחידה. טועמים ומתקנים תיבול.

רול צמחוני בסגנון אגרול/גיוזה
כ12 יחידות של רול צמחוני, בבצק אגרול, חצי מאודה בסגנון גיוזה.
לבצק:
21/2 כוסות קמח
1 כפית מלח
2 ביצים
1/4 כוס מים
למלית:
2 כוסות כרוב קצוץ לרצועות
2 גזרים חתוכים לקיסמים
2 מקלות סלרי חתוכים לקיסמים
בצל ירוק קצוץ (הבצל והעלים)
1 כוס אפונה סינית מופשרת
1 כוס נבטים סיניים
3 כפות רוטב סויה
1 כף מירין
1 כפית שמן שומשום
1 כף שמן זית
(אפשר גם כרובית, ברוקולי, אספרגוס, שומשום)
להכנת הבצק, מערבבים את הקמח והמלח, בקערה. בכלי נפרד, מערבבים את הביצים והמים. מוסיפים את המים והביצים לקמח ולשים כ5 דקות, לקבלת בצק רך וגמיש. מוסיפים מעט קמח במידת הצורך. מכסים ומניחים לבצק לנוח כחצי שעה.
במחבת כבדה או ווק, מחמים כף שמן זית, על אש גבוהה. מקפיצים את החלק הלבן של הבצל, מספר שניות. מוסיפים את הכרוב, הגזר והסלרי, מקפיצים כ 3 דקות. מוסיפים את האפונה הבצל הירוק והנבטים ומקפיצים כ דקה. מוסיפים את סויה, מירין ושמן שומשום, מערבבים ומניחים להתבשל כ2 דקות נוספות. כאשר רוב הנוזלים מתאדים מורידים מהאש ומצננים.
מאחר והבצק, מאד גמיש, בדומה לבצק פסטה, הדרך הנוחה ביותר לרדד אותו, היא בעזרת מכונת פסטה. מחלקים את הבצק לשני חלקים ובעזרת קמח, מרדדים לשני מלבנים. במכונה שלי 7 שלבים, אני רידדתי עד לשלב 5. מחלקים כל רצועה לשישה מלבנים בגודל של 7 / 12 ס"מ לערך.
מניחים מעט מהמילוי לאורך המלבן ומשאירים שוליים כל 1 ס"מ בשני קצותייו. מקפלים את השוליים על המילוי ומגלגלים לקבלת רול.
מרתיחים מים. במחבת עם תחתית כבדה, מחמים 2 כפות שמן. כשהשמן חם, מניחים כמה רולים שיכול המחבת להכיל. מטגנים את הרולים משני הצדדים, עד שישחימו קלות. שופכים, בזהירות, כ1/3 כוס מים רותחים למחבת, מכסים ומאדים עד שלא נותרים יותר מים במחבת. אם המחבת גדולה מאד, יתכן שצריך יהיה לשים מעט יותר מים.

הגרסה המהירה לרול הצמחוני (וגם היותר משמינה, כנראה)
במקום הבצק, אפשר להשתמש בעלי סיגר קפואים.
מניחים לעלי הסיגר להפשיר כרבע שעה. מושחים את עלה הסיגר במעט שמן זית, משני צדיו, בעזרת מברשת. ממלאים ומגלגלים. מניחים בתבנית מרופדת ברדיד אלומיניום או נייר אפיה. מושחים את הרולים במעט שמן זית. מניחים בתנור אפיה במדף הכי גבוה ואופים בתנור שחומם מראש ל220 מעלות, עד שמשחימים (כ15 – 20 דקות).

Print Page - להדפסת פוסט זה בלבד, יש להכנס לפוסט לפני ההדפסה

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

נהדר
אהבתי במיוחד את הכופתאות המאודות
שומרת את המתכון

nt אמר/ה...

תודה.
אני חושבת שזה עלול להישמע מרתיע, אבל אחרי גלגול או שניים, מגלים עד כמה זה פשוט. והאידוי... האידוי פשוט ממכר.